Ut alla spindlar, vi flyttar in!

När jag anlände till Ramsholmen var vädret gråmulet och marken omkring mej var våt och fylld med pölar. Ändå var jag glad denna för mej tidiga morgon (kockan var typ 10). Det är helt fantastiskt hur glad man blir av fåglarnas kvitter, friskheten i luften efter en natt med regn, och vem blir inte lycklig av en hel skog, fylld med vitsippor?
VI städade kiosk utrymmet idag, det var ett slitsamt, men nödvändigt jobb.
Jenny lagade maten som vanligt, och trots min skeptiska inställning, så smakade det faktiskt ganska bra! kinkråtta som man är ;)
Vi bar in alla saker som vi lastade in i Heidis stora paketbil igår. Tunga väggar och lättare skivor, allt skulle in. Vi städade ett skåp som var fyllt med FBK:s (frivilliga brandkåren) saker, vi packade ner alla underliga saker som det hade i skåpet, och ersatte dem mot våra egna! Vi städade köket, och satte in porslinet.
Men mot slutet blev alla nog ganska trötta och engergi blåste ut ur dörren, ut till ösregnet.
Vi fick ändå väldigt mycket gjort trots alla spindlar (hjälp!) och muslämningarna, getingbyllorna och kylan. Tacka vet ja pappas varma tröja, utan den skulle jag ha frysit ihjäl! Hjälp vad det var kallt!
kramar från mej;
Sofia

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra beskrivet och skrivet;) Ses på tisdagen igen!

2009-05-10 @ 11:31:47
Postat av: Sofia

tack! o jo de gör vi! ;)

2009-05-10 @ 13:11:15
URL: http://soffisomablogg.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0